Optymalizację kampanii dokonuje się w celu osiągnięcia lepszych wyników z wyświetlanych reklam. Strategie automatycznego ustalania stawek, to sposób na uzyskanie oczekiwanych efektów.

Stawki można ustalać albo samodzielnie, albo automatycznie. Pierwsza strategia obejmuje działania CPC, czyli cost per click oraz CPV, czyli cost per view. Stawki, które ustalasz samodzielnie, możesz kontrolować i określać koszt, jaki jesteś w stanie ponieść za kliknięcie reklamy czy obejrzenie wideo. Decydując się na automatyczne ustalanie stawek, należy określić warunki, na podstawie których Google Adwords określi stawki.

Lokalizacja reklamy

Aby reklama wyświetlała się na samej górze strony albo na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, należy wybrać strategię ustalania stawek na podstawie lokalizacji na stronie wyszukiwania. System aktualizuje stawki po to, by Twoja reklama pojawiała się we wskazanym przez Ciebie miejscu. Dzięki temu zyskujesz większe prawdopodobieństwo tego, że Twój przekaz zostanie odebrany przez zainteresowane osoby. Warto określić maksymalny koszt, jaki chcesz przeznaczyć za kliknięcie reklamy.

 

 

CPC z możliwością automatycznego ustawienia stawek, czyli tzw. ECPC. Z jednej strony jest to strategia, w której stawki ustalane są ręcznie, ale z drugiej Google Adwords może automatycznie podwyższyć stawkę do 30%, jeśli uzna, że przełoży się to na wyższą konwersję.  W sytuacji, w której okaże się, że prawdopodobieństwo na zyskanie konwersji jest bardzo małe, stawka ta może zostać obniżona nawet o 100%. Aby skorzystać z tej strategii, należy włączyć opcję śledzenia konwersji Adwords.

Chcesz znaleźć się wyżej od konkurencji? Wykorzystaj docelowy udział w wygranych aukcjach. Stawki ustawiane są automatycznie, tak aby reklama mogła znaleźć się nad konkurencyjnym przekazem. W ustawieniach wystarczy wskazać reklamę konkurencji oraz częstotliwość, z jaką chcesz przelicytowywać pozycję wybranej domeny, a Adwords w zależności od potrzeby, będzie zwiększał i obniżał stawki. Możesz też ustalić maksymalną stawkę, która nie będzie przekraczana.

Maksymalizacja ilości kliknięć

Aby zyskać satysfakcjonującą liczbę kliknięć reklamy, należy ustalić dzienny budżet po to, by Google Adwords odpowiednio dopasował stawki. Jest to rozwiązanie wykorzystywane w celu zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Aby system mógł odpowiednio dostosowywać stawki, należy określić maksymalną kwotę, jaką chce się zapłacić za kliknięcie reklamy.

 

Docelowy CPA

Jest to strategia, która polega na uzyskaniu największej ilości konwersji. Aby system mógł odpowiednio zoptymalizować kampanię, należy spełnić kilka warunków. Przede wszystkim trzeba zająć się włączeniem opcji śledzenia konwersji na koncie Adwords. Po drugie trzeba mieć co najmniej 30 konwersji w ciągu 30 dni. Google Adwords w oparciu o dane historyczne ustala stawkę, która powinna przełożyć się na określoną ilość konwersji przy określony koszcie CPA.

Widoczne CPM

Jeśli Twoim celem jest zbudowanie wizerunku marki w sieci, zadbaj o widoczność marki w Internecie. W tym celu możesz skorzystać ze strategii, w której płacisz za każdy tysiąc wyświetleń reklamy. Największym atutem tego typu reklamy jest to, że płacisz tylko wtedy, gdy Twój przekaz jest widoczny w co najmniej w 50%, a jeśli zdecydowałeś się na reklamę display, to płacisz wtedy, gdy była wyświetlona co najmniej przez sekundę.

Strategia docelowy ROAS

Wybierz strategię, aby uzyskać docelowy zwrot z nakładów reklamowych. Aby system mógł odpowiednio optymalizować kampanię, musisz włączyć śledzenie konwersji na koncie Adwords z uwzględnieniem ustalonych wartości konwersji. Z docelowego ROAS można korzystać wtedy, gdy uzyska się minimum 15 konwersji w ciągu 30 dni. Wiadomo jednak, że im więcej konwersji, tym Google otrzymuje większą ilość danych, co przekłada się na skuteczność prowadzonych działań.

Podsumowanie

W zależności od tego, jaki jest Twój cel, wybierz strategię, dzięki której osiągniesz oczekiwany efekt. Biorąc pod uwagę to, czy Twoim zamierzeniem jest zwiększenie ruch w witrynie, zwiększenie ilości konwersji, czy kliknięć, możesz dopasować odpowiednią strategię.